דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לחץ אוויר בצמיגים של אופנוע וקטנוע בחורף - שיקולים, לחצים, 

מאת    [ 26/05/2007 ]

מילים במאמר: 771   [ נצפה 7553 פעמים ]

במהלך השנים האחרונות נוכחתי שקיימת נטייה לחשוב כי מבנה סוליית הצמיג הוא המאפיין המהותי ביותר להשגת רמת אחיזה גבוהה על פני אספלט רטוב. זוהי טעות! ולכן כדאי מאוד שתקרא את המאמר. הוא קצר, תכליתי, והוא יחסוך ממך לא מעט דם, יזע ודמעות...

רגע אחד בבקשה... הרשה לי להציע לך קורס וידאו מקצועי וייחודי במתנה! הקורס חדש לגמרי, הוא הופק במהלך חודש אפריל 2014, והוא כולל 3 סרטוני HD באורך של שעה! בקר לרגע באתר הבית החדש שלי, הרשם ב- 10 שניות 'לנבחרת המקצוענים הפרטית שלי', וקבל את הקורס מיידית אל תיבת המייל שלך. שווה ביותר... ;-) 

ועכשיו, הנה נמשיך במאמר...

תחילה הרשה לי לציין כי הרכב הגומי חשוב יותר ממבנה סוליית הצמיג, אך השילוב בין לחץ האוויר בצמיג לבין העומס המופעל עליו הוא הוא החשוב מכול! ואכן, אחת הסוגיות המהותיות שמצליחה להטריד את רוכבי הכביש בעיקר אך לא רק אותם, היא האם להגביר או שמא להפחית את לחץ האוויר בצמיגים בעת רכיבה על גבי אספלט רטוב?

הואיל שסוגיה זו חשובה מאוד מההיבט הבטיחותי, החלטתי להתייחס אליה על קצה המזלג בלבד ולהבהיר את עיקריה. עדיין ובטרם אתחיל, חשוב לציין כי ההסברים שיוצגו מסתמכים על ההנחה שמעטים אם בכלל הם הרוכבים במדינתנו שמתקינים על חישוקי המכונה שבאופנוע שלהם צמיגים המיועדים לרכיבת גשם גרידא, והם מסתפקים בצמיגים שהם הפשרה האידיאלית מבחינתם. למעשה, כך בדיוק אני נוהגים מרביתם המכריע של חבריך הרוכבים. גם אני כמובן... 

מאבדים את הקשר עם אימא אדמה
הבעיה האמתית מבחינתך עלולה להיווצר בעת רכיבה על פני כביש רטוב במיוחד או על כזה שפני השטח שלו אינם אחידים ויוצרים שלוליות מים. מחקרים מראים כי דווקא השלוליות מהוות את המוקד המשמעותי ביותר לניתוק הקשר עם אימא אדמה! שינוי פתאומי בעומק השלולית עלול לגרום לכמות מים גדולה מדי להיקלע באזור הקדמי/תחתון של הצמיגים (הקדמי במיוחד), ואם כמות המים הזו לא תצליח לצאת במהרה, הרוכב יחוש מיד טלטלה עזה בכידון, הצמיגים יחלו לצוף וינתקו את הקשר עם הקרקע... מפחיד. 

ציפת הצמיגים מותנית בשילוב של מכלול גורמים רחב מאוד, ביניהם מהירות האופנוע, עומק המים על פני הקרקע, המשקל המופעל על כל גלגל ומותנה במשקל הכולל של האופנוע ובחלוקת העומס בין הגלגלים, ועוד. עדיין, אי אפשר להתעלם כלל וכלל מקשיחות דופנות הצמיג כמו גם ממבנה, רוחב וקשיחות הסוליה, מעומק וכיוון החריצים על פניה ומלחץ האוויר כמובן. אמרתי מכלול של גורמים, נכון?! אלו הם העיקריים אם כן...

כלל אצבע
בכל זאת, הדבר הראשון והמהותי ביותר שביכולתך לעשות בקלות בכדי להקטין ברמה מסוימת את ציפת הצמיגים הוא להקפיד על עומק חריצי פינוי המים שלאורך סוליית הצמיגים! עשה לעצמך טובה, ואל תעז לרכוב בכביש רטוב על צמיגים שעומק חריציהם נמוך ב- 50 אחוז מעומק החריצים בצמיגים זהים חדשים.

ככל שמהירות הרכיבה ו/או עומק המים על פני האספלט גבוהים יותר או משתנים בדרמטיות (תאוצה חריפה או שינוי מהיר בעומק המים - שלולית) ולעומת זאת, עומק החריצים על פני סוליות הצמיגים נמוך יותר - כך גדל באופן מהותי הסיכוי שהצמיגים יאבדו את אחיזתם. זכור תמיד כי המים חייבים להתפנות ממרכז סולית הצמיג בזמן הקצר ביותר! הקצר ביותר... 

למעשה, לעתים מובלים המים דווקא מכיוון דופנות הסוליה אל מרכזה, אך מעטים אם בכלל מודעים לכך וחבל מאוד שיצרני הצמיגים לא מבהירים את הנושא ביתר הרחבה. כן כן, עשרות פעמים בחיי שמעתי אנשים סביבי המכנים את הצמיגים 'מגיות שחורות', ולדעתי לא רק שהם אכן כאלה. הצמיגים הנם הרבה מעבר לכך, וגם זה בלשון המעטה.

אבל, את האפלה הבטיחותית הזו אפשר להסיר בקלות וחבל שיבואני הצמיגים המקומיים לא מבצעים ימי עיון מרוכזים בנושא צמיגים ומסבירים לקהל הרחב את כל אותם היבטים הקשורים בהם. אני בטוח כי הנושא הנ"ל מעניין רוכבים רבים, מה גם שמעט ידע והבנה טכניים עשויים למנוע הרבה תאונות מיותרות.

תודה רבה על הזמן, ועל הקריאה!
שחר לוי ;-)

רק אל תפספס את קורס הוידאו הייחודי שהפקתי עבורך - זו מתנה! וחבל מאוד שתפספס אותה... בקר באתר הבית החדש שלי, הרשם ב- 10 שניות 'לנבחרת המקצוענים הפרטית שלי', וקבל את הקורס מיידית אל תיבת המייל שלך. 

קורס הוידאו הייחודי יאפשר לך:
1. לבדוק באמצעות רב מודד חשמלי את המצבר של האופנוע, הקטנוע או הטרקטורון שלך.
2. להדק ברגים בכל מכונה (אופנוע, קטנוע וטרקטורון) כמו מקצוען אמתי - באמצעות ידית מומנט!   
3. להימנע מהחלפה מיותרת של מחשב ניהול המנוע בעלות של 20,000 ש"ח בשל מתג הצתה (סוויץ') שלא טופל מעולם...

YouTube - הרשם בלחיצת כפתור אחת לערוץ הוידאו החדש ביוטיוב, וקבל כל וידאו חדש שאפיק ישירות למייל הפרטי שלך.
Facebook - חפש שחר לוי 'המכונה שבאופנוע', הצע לי חברות, ועשה לי לייק קטן בדף האוהדים של 'המכונה שבאופנוע'.  

מאות רבות של טיפים מקצועיים, מאמרים וסרטוני וידאו באיכות HD, מצפים לך בשלוש ערוצי התקשורת שלנו! והם יסייעו לך לחסוך אלפי שקלים רבים כל שנה, לרכוב על מכונה מקצועית ואמינה, חלקה ובטיחותית עשרות מונים... מבטיח לך. ;-)

שחר לוי
0508633673
shlevi101@gmail.com

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב